امیرعبداللهیان: آمریکا قادر با ایجاد اجماع جهانی علیه ایران نیست
(last modified Sun, 16 Jun 2019 04:35:36 GMT )
جوزا 26, 1398 09:05 Asia/Kabul

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل، گفت: آمریکایی ها در پی حوادث اخیر برای نفتکش ها در دریای عمان در پی ایجاد اجماع جهانی ضد جمهوری اسلامی ایران بودند، اما موفق نشدند. 

"حسین امیرعبداللهیان" شنبه شب در گفت و گو با شبکه یک صداوسیمای ایران، وضعیت کنونی منطقه را نتیجه اقدامات رئیس جمهوری آمریکا و برخی از متحدانش در غرب آسیا دانست و افزود: اتفاقات اخیر برای نفتکش ها در دریای عمان، شرایط منطقه را برای صادرات نفت ناامن کرده، اما مشخص است چه کسی از این اتفاقات استفاده می کند.

دستیار ویژه رئیس مجلس ایران، با بیان اینکه ترامپ می خواهد از تحریم ها ضد ایران برای پیروزی در انتخابات استفاده کند، تصریح کرد: رئیس جمهوری آمریکا توانایی راه اندازی جنگ علیه ایران را ندارد در پی جنگ هم نیست و فقط می خواهد با تهدید، ایران را پای میز مذاکره بکشاند.

وی افزود: آمریکا  نمی تواند با زبان زور ایران را پای میز مذاکره بازگرداند و ادامه مسیراشتباه ترامپ، آمریکا و متحدانش را دچار ضررهای بسیار کرده است.

امیرعبداللهیان همچنین با بیان اینکه مقامات ژاپنی و اروپایی در سفرهای اخیر به تهران حامل پیام ترامپ به ایران بودند، گفت: انگلیس، فرانسه و آلمان در سیاست های تبلیغاتی و رسانه ای مخالفت خود را با خروج آمریکا از برجام اعلام می کنند اما در سیاست های عملی تفاوتی با آمریکایی ها ندارند.

 

کلیدواژه