تاکید مسکو بر پایبندی ایران به تعهداتش ذیل برجام
(last modified Mon, 17 Jun 2019 11:30:29 GMT )
جوزا 27, 1398 16:00 Asia/Kabul
  • تاکید مسکو بر پایبندی ایران به تعهداتش ذیل برجام

سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به اظهارات سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت، از نظر روسیه فعلا ایران به تعهداتش ذیل توافق هسته ای برجام پایبند است .

به گزارش خبرگزاری اینترفکس ، "دیمیتری پسکوف" سخنگوی کاخ کرملین امروز (دوشنبه) در نشست خبری و در واکنش به اظهارات امروز "بهروز کمالوندی" سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران درباره کاهش یا توقف اجرای برخی تعهدات برجامی اعلام کرد، «ما فعلا بر مبنای این فرض عمل می‌کنیم که ایران به الزاماتش پایبند است».

پسکوف در واکنش به ادعای مقامات امریکایی و صهیونیستی درباره نقض تعهدات توسط ایران گفت: «گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز تایید می‌کنند که ایران تاکنون به تمام تعهدات برجامی‌ اش پایبند بوده است» .

کمالوندی امروز در نشستی خبری در محل تاسیسات آب سنگین اراک گفت که با شتاب گرفتن روند تولید اورانیوم غنی‌شده  با درجه 3 ممیز 67 ، ذخایر اورانیوم غنی‌ شده کشور نهایتا تا 6 سرطان از سقف 300 کیلو عبور خواهد کرد.

این اقدامات پس از آن انجام می شود که شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در واکنش به خروج آمریکا از برجام و تعلل طرف های اروپایی، 18 ثور 1397 با صدور بیانیه‌ای از توقف برخی اقدامات تهران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خبر داد و به کشورهای باقی مانده در این توافق 60 روز فرصت داد تا تعهدات خود به ویژه در حوزه های بانکی و نفتی را اجرا کنند. 

 

کلیدواژه