ضربه سنگین اطلاعاتی ایران به شبکه سایبری خارجی
(last modified 1398-03-27T12:59:23+00:00 )
جوزا 27, 1398 17:29 Asia/Kabul
  • ضربه سنگین اطلاعاتی ایران به شبکه سایبری خارجی

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران از کشف شبکه گسترده عملیات سایبری تهاجمی ضد ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز دوشنبه در واکنش به اظهارات مشاور امنیت ملی کاخ سفید مبنی بر اینکه واشنگتن در حال انجام عملیات سایبری ضد دیگر کشورهاست، گفت: چندی قبل یکی از پیچیده ترین شبکه های سایبری سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) توسط دستگاههای اطلاعاتی ایران کشف شد و مورد ضربه قرار گرفت.
شمخانی افزود: با توجه به همکاری ایران و بسیاری از کشورها در قالب ایجاد "شبکه ضد جاسوسی بین المللی" ضد آمریکا، ایران اطلاعات شبکه کشف شده را در اختیار شرکای خود قرار داد که این اقدام منجر به شناسایی و فروپاشی شبکه افسران اطلاعاتی سیا و دستگیری تعدادی از جاسوسان در کشورهای مختلف شد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با بیان اینکه آمریکایی ها این اقدام ایران را شکست مفتضحانه اطلاعاتی نامگذاری کردند، گفت: حمله سایبری ضد کشورها روی دیگر حمله نظامی است که آمریکا باید پاسخگوی این اقدام خود در مجامع بین المللی باشد.
شمخانی با تاکید بر اینکه ایران ضامن حفظ امنیت در خلیج فارس و تنگه هرمز است افزود: ایران ابتکارات متعددی را برای همکاری با کشورهای همسایه در زمینه کاهش تنش ها ارایه کرده، اما هر بار به بهانه یا اقدامی مشکوک، خللی در گفت وگوهای آغاز شده بوجود آمده و با ورود و مداخله آمریکا شکافها توسعه یافته است.

 

کلیدواژه