سرلشکر باقری:‌ ایران حامی و حافظ امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس است
(last modified 1398-03-28T03:41:53+00:00 )
جوزا 28, 1398 08:11 Asia/Kabul
  •  سرلشکر باقری:‌ ایران حامی و حافظ امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس است

رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران گفت: ایران حامی و حافظ امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس است و امنیت این منطقه را همانند امنیت داخلی کشور می داند.

سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تا زمانی که کسی برای تنگه هرمز مشکل ایجاد نکند، ایران امنیت آن را حفظ می کند، افزود: تا زمانی که نفت جمهوری اسلامی ایران صادر شود، نفت دیگران نیز با امنیت صادر خواهد شد.
سرلشکر باقری با اشاره به توطئه های دشمنان در بندر فجیره امارات و دریای عمان تصریح کرد: آمریکا، رژیم صهیونیستی و تعدادی از همراهان مرتجع آنها در منطقه، این اتفاقات مشکوک را به جمهوری اسلامی نسبت دادند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با تسلطی که بر خلیج فارس و تنگه هرمز دارند، امنیت آن را برقرار می کنند،افزود: ایران توانایی مسدود کردن تنگه هرمز را دارد.


صبح روز پنجشنبه دو نفتکش در دریای عمان دچار حریق شدند؛ اندکی بعد از انتشار این خبر «مایک پمپئو» وزیر امورخارجه آمریکا بدون ارائه هیچ‌گونه مستنداتی ایران را مسئول حمله به دو نفتکش در دریای عمان معرفی کرد.

 

کلیدواژه