جوزا 28, 1398 11:33 Asia/Kabul
  • موضعگیری سخنگوی وزارت خارجه آمریکا علیه ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی مغرضانه مدعی شد، آمریکا در برابر خواسته های ایران کوتاه نخواهد آمد.

به گزارش آسوشیتدپرس، مورگان اورتاگوس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به حادثه اخیر برای دو نفتکش در دریای عمان گفت: شاهد یک چالش واقعی برای هنجارهای بین المللی در زمینه آزادی ناوبری و آزادی دریاها هستیم و به جامعه بین المللی خواهیم گفت که نباید تسلیم خواسته هسته ای ایران شویم.

اورتاگوس افزود : ایران آنطور که از صحبت های اخیر و الگوی رفتاری چند سال گذشته آن مشهود است مشتاق به توسعه برنامه هسته ای خود است.

دو نفتکش، روز پنجشنبه هفته گذشته در دریای عمان دچار حادثه شد و مقامات آمریکایی از همان لحظات آغازین و بدون ارائه هیچ سند و مدرکی  ایران را در این زمینه متهم کردند.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران دیروز (دوشنبه) در نشست خبری در محل تأسیسات آب سنگین اراک با اشاره به تصمیمات اخیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: «با شتاب گرفتن روند تولید اورانیوم غنی‌شده  ذخایر اورانیوم غنی‌ شده ایران نهایتا تا 6 سرطان، از سقف 300 کیلوعبور خواهد کرد .»

شورای عالی امنیت ملی ایران در واکنش به خروج آمریکا از برجام و تعلل طرف های اروپایی، 18 ثور 1397 با صدور بیانیه‌ای از توقف برخی اقدامات تهران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خبر داد و به کشورهای باقی مانده در این توافق 60 روز فرصت داد تا تعهدات خود را به ویژه در حوزه های بانکی و نفتی اجرا کنند. 

 

کلیدواژه