شمخانی: سیاستهای تروریستی نوین آمریکا هویت کشورها را هدف گرفته است
(last modified 1398-03-28T08:04:20+00:00 )
جوزا 28, 1398 12:34 Asia/Kabul
  • شمخانی: سیاستهای تروریستی نوین آمریکا هویت کشورها را هدف گرفته است

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: سیاستهای تروریستی نوین آمریکا که طیفی از ابزارهای اطلاعاتی، عملیات روانی، سایبری، جنگ الکترونیک، ریزپرنده ها و تهدیدات محیط زیستی را دربر می‌گیرد، هویت و حاکمیت ملی کشورها را هدف گرفته است.

به گزارش ایرنا؛ «علی شمخانی» امروز(سه شنبه) در دهمین اجلاس بین المللی نمایندگان عالی امور امنیتی کشورهای جهان در شهراوفا ، جنوب روسیه، با اشاره به اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی در استفاده از ویروس استاکس نت برای آسیب زدن به تأسیسات هسته‌ای ایران اظهار کرد: سکوت و یا واکنش ضعیف جهانی به این تهاجم سایبری موجب شد تا امروزه آمریکا این جسارت را پیدا کند تا به تأسیسات برق ونزوئلا نیز حمله سایبری کند.

شمخانی، آمریکای ترامپ را جنگ طلب ترین کشور در طول دوران موجودیتش توصیف کرد و افزود: آمریکا امنیت نظام بین الملل را با یکجانبه گرایی و تحریم‌های فرامرزی، بی ثبات کرده و از نظام پولی و بانکی و شبکه‌های مالی بین المللی به عنوان سلاحی برای تهاجم به کشورهای مستقل استفاده می کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران همچنین با اشاره به نقض سیستماتیک حقوق بین الملل و خروج آمریکا از معاهدات بین المللی تصریح کرد: کشورهای مستقل جهان باید با ایجاد سازوکارهای چندجانبه در برابر آمریکا ایستادگی کنند.

شمخانی، تلاش مشترک برای آزادسازی اقتصاد جهانی از انحصار دلار، ایجاد استقلال در نظام پولی و بانکی جهانی خارج از سیطره آمریکا، به رسمیت نشاختن و مقابله با تحریم‌های فراسرزمینی دولت آمریکا علیه کشورها و کمک مشترک به کشورهایی که در معرض تهاجم تهدیدات نوین امنیتی قرار می‌گیرند، از جمله راه های مقابله با تهدیدات آمریکا عنوان کرد.

 

کلیدواژه