روحانی : اقدامات آمریکا ضد ایران جنایت ضد بشریت است
(last modified 1398-03-29T09:50:29+00:00 )
جوزا 29, 1398 14:20 Asia/Kabul
  • روحانی : اقدامات آمریکا ضد ایران جنایت ضد بشریت است

رئیس جمهوری اسلامی ایران اقدامات آمریکا ضد جمهوری اسلامی ایران را جنایت ضد بشریت و تروریسم اقتصادی دانست.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، با بیان اینکه اقدامات آمریکایی ها ضد ملت ایران صرفاً تحریم نیست، گفت: دولت آمریکا به تروریسم اقتصادی ضد ایران اقدام کرده است و باید در پیشگاه افکار عمومی جهان و مردم ایران در تاریخ پاسخگو باشد.
رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه آمریکا نتوانست ایران را منزوی کند، بلکه خودش منزوی شد و در ایجاد ایران هراسی نیز موفق نشد، افزود : امروز همه دنیا با یکجانبه گرایی مخالفند.
روحانی تصریح کرد: یکجانبه گرایی آمریکا همانی است که برای افکار عمومی دنیا، قدرتها و دولت ها هراس و نگرانی ایجاد کرده است؛ چون دولت ترامپ به طور مداوم مقررات بین المللی و تعهدات دوجانبه و چند جانبه را زیر پا می گذارد.
رئیس قوه مجریه ایران با اشاره به زیر پا گذاشتن تعهدات بین المللی و چند جانبه همچون شرایط اقلیمی، پاسیفیک و نفتا و مقررات چند جانبه و بین المللی از سوی دولت کنونی آمریکا، افزود: آمریکایی ها بدانند که این مسیر آنها به نتیجه نخواهد رسید و موفقیت را بدست نخواهند آورد.

روحانی همچنین گفت درباره توافق برجام ما طبق قانون و در چارچوب مقررات عمل می کنیم و اگر اهداف ما تامین نشود بعد از 60 روز که از 18 ثور ( 8 مه ) محاسبه می شود، اقدامات جدیدی را که قبلا اعلام کرده ایم انجام می دهیم.

کلیدواژه