جوزا 30, 1398 16:28 Asia/Kabul
  •  تاکید ایران و پاکستان بر ارتقای روابط اقتصادی دوجانبه

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان ایجاد روابط بانکی به عنوان زمینه ارتقای همکاری های اقتصادی دوجانبه میان تهران و اسلام آباد را اجتناب ناپذیر دانست.

به گزارش ایرنا، «احمد امیرآبادی فراهانی» رئیس  گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان و هیات همراه پس از دیدار و گفت وگو با مقامات ارشد دولت پاکستان در اسلام آباد، روز پنجشنبه با «سید مراد علی شاه» سروزیر ایالت سند، «عمران اسماعیل» حکمران ایالت و «سراج دُرانی» رئیس مجلس ایالتی در شهر کراچی به صورت جداگانه دیدار و گفت و گو کردند.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در دیدار با مقامات ایالت سند،با تاکید بر آمادگی ایران برای کمک به ارتقای وضعیت بهداشتی ایالت سند و گسترش همکاری های اقتصادی میان شرکت های ایرانی و این ایالت به ویژه در حوزه های فنی و مهندسی، گفت: ایران خواهان مشارکت در طرح های عمرانی از جمله انرژی های تجدید پذیر، گسترش همکاری ها در حوزه کشاورزی از قبیل افزایش واردات محصولات و در مقابل صادرات ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی است.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان تصریح کرد: گسترش همکاری های گمرکی برای تسهیل تجارت دو کشور و افزایش سرمایه گذاری مشترک به ویژه مناطق تجارت آزاد باید در دستور کار قرار گیرد.
«سید مراد علی شاه» سروزیر ایالت سِند پاکستان نیز گفت: تبادل هیات های پارلمانی و دولتی میان ایران و پاکستان نشان دهنده تحکیم دوستی و برادری بین دو کشور است.

کلیدواژه