تکرار ادعاها و گزافه گویی وزیر خارجه امریکا درباره ایران
(last modified Sun, 23 Jun 2019 07:06:14 GMT )
سرطان 02, 1398 11:36 Asia/Kabul
  •  تکرار ادعاها و گزافه گویی وزیر خارجه امریکا درباره ایران

وزیر امور خارجه امریکا گزارش رویترز را درباره تلاش این کشور برای ارسال پیام مذاکره به ایران از طریق عمان تکذیب و ادعا کرد واشنگتن در زمان مناسب مایل به تعامل است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، "مایک پمپئو" عصر شنبه در بیانیه ای مطبوعاتی عنوان کرد که تا وقتی ایران تصمیم نگیرد به ادعای وی از خشونت دست بردارد و دیپلماسی واشنگتن را با دیپلماسی جواب دهد، فشار حداکثری علیه این کشور شدت خواهد یافت.

پمپئو در ادامه ادعاهای قبلی را در خصوص انفجار دو نفتکش در دریای عمان و نیز سرنگونی پهپاد جاسوسی متجاوز به حریم جمهوری اسلامی ایران تکرار کرد.

پمپئو در همین حال بدون اشاره به خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از توافق برجام از ناکامی تلاش واشنگتن برای ارسال پیام به تهران در سفر "آبه شینزو" نخست وزیر ژاپن ابراز تاسف کرد.

سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پیش تر  درباره این موضع تکراری مقامات واشنگتن گفته است: ملت ایران دیپلماسی را با دیپلماسی، احترام را با احترام و جنگ را با دفاع جانانه پاسخ می‌دهد.

وزیر امور خارجه امریکا که با افشای ماهیت پروژه ایران دیس اینفو مجبور شد بودجه آن را قطع کند، این بار خود عهده دار این پروژه شد و گفت که در چارچوب آنچه او ارائه اطلاعات درست ادعا کرد، به این پروژه ادامه می‌ دهد.

پروژه «ایران‌دیس‌اینفو» بخشی از فعالیت‌های «دفتر فعالیت جهانی» در وزارت امور خارجه آمریکا با هدف مقابله با ایران در فضای مجازی است.

 

کلیدواژه