سرطان 02, 1398 13:28 Asia/Kabul
  •  ایران و عراق درصدد توسعه همکاری در زمینه پدافند هوایی

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و معاون آموزش و عملیات ارتش عراق بر گسترش همکاری دو جانبه در زمینه پدافند هوایی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امیر سرتیپ «علیرضا صباحی فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ایران روز یکشنبه در دیدار سرلشکر «طارق عباس ابراهیم عبدالحسین» معاون آموزش و عملیات ارتش عراق در تهران با بیان اینکه دو کشور از اجزا و پیکره امت واحد و جهانی اسلام هستند، گفت: مرزهای سیاسی و جغرافیایی نمی‌توانند ایران و عراق را از هم دور کند.
سرتیپ صباحی فرد با اشاره به توانمندی های دفاعی-نظامی ایران افزود: نیروی پدافند هوایی ارتش ایران با اتکا به متخصصین داخلی، سامانه‌های مختلف پدافند هوایی، از جمله رادار های تاکتیکی و استقراری، سامانه‌ سلاح‌های توپخانه ای و موشکی، تجهیزات جمع آوری علایم، تجهیزات جنگ الکترونیک و پهپادها با ماموریت‌های متفاوت در فرکانس ها و بردهای مختلف را تولید کرده است.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ایران همچنین آمادگی جمهوری اسلامی را برای همکاری با عراق با هدف تامین نیازهای دفاع هوایی این کشور اعلام کرد.
سرلشکر «طارق عباس ابراهیم عبدالحسین» معاون آموزش و عملیات ارتش عراق نیز با اشاره به توانمندی بالای ایران در طراحی، ساخت و آموزش سامانه های دفاعی گفت: عراق همکاری با متخصصان دفاع هوایی ایران در زمینه های مختلف را خواستار است.

 

کلیدواژه