ایران؛ از فعال‌ترین کشور‌ها در تعامل حقوق بشری با مجامع بین‌المللی
(last modified 1398-04-03T10:48:04+00:00 )
سرطان 03, 1398 15:18 Asia/Kabul

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران با بیان اینکه جمهوری اسلامی از فعال‌ترین کشور‌ها در تعامل حقوق بشری با مجامع بین‌المللی است گفت: ایران مواضع خود را در مجامع بین المللی به صورت صریح مطرح می‌کند.

«محمدجواد لاریجانی» روز دوشنبه در نشست سفرا و کارداران خارجی مقیم تهران با رئیس قوه قضائیه ایران، با بیان اینکه جمهوری اسلامی در زمینه حقوق بشر با کشور‌های متعددی تعاملات دو جانبه دارد افزود: هدف ایران در این تعاملات حقوق بشری آن است که به دور از بازی‌های سیاسی، فهم حقوقی و قضایی خود از مسائل را در بین قضات و کارشناسان حقوقی کشور‌های مختلف مطرح کند.

لاریجانی با بیان اینکه بحث حقوق بشر در رابطه با ایران متاسفانه از سوی کشور‌های عمدتا غربی طی 40 سال گذشته بد مطرح شده است تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی یک نظام جامع سیاسی مدنی بر اساس عقلانیت اسلامی است و این نظام، دموکراسی و مردم سالاری را در خود نهادینه کرده است و بزرگترین دموکراسی در غرب آسیا محسوب می‌شود.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران با بیان اینکه مکتب اسلام مبنای قدرتمندی در رابطه با مسائل حقوق بشری دارد اظهار کرد: وقتی اسناد حقوق بشر در حدود 70 سال پیش توسط متفکران سکولار غربی با تاثیرپذیری از آثار جنگ‌های جهانی تدوین شد، تفکر اسلامی در این اسناد مغفول ماند.

نشست سفرا، کارداران کشور‌های خارجی و نمایندگان سازمان‌های بین المللی در تهران با حجت الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضائیه ایران روز دوشنبه در تهران برگزار شد.

دبیرخبر: تقی زاده

کلیدواژه