سرطان 04, 1398 08:13 Asia/Kabul
  • رئیسی: ایران در صف مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد

رئیس قوه قضائیه ایران با بیان اینکه اروپا و آمریکا در مبارزه با مواد مخدر جدی نیستند گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشور مصمم جهان در مبارزه با مواد مخدر است.

حجت الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رئیسی» روز دوشنبه در همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در تهران، با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزم جهانی است افزود: کشورهای اروپایی و آمریکایی در این زمینه باید به وظیفه خود عمل کنند.

رئیسی با بیان اینکه آمار کشفیات مواد مخدر توسط ایران نشانگر جدیت جمهوری اسلامی در مبارزه با مواد مخدر است تصریح کرد: از زمان مداخله آمریکا و اروپا در امور افغانستان، تولید مواد مخدر در این کشور بیشتر شده است.

رئیس قوه قضاییه ایران با بیان اینکه سازمان های بین المللی قاچاق مواد مخدر باید به جهانیان معرفی شوند تصریح کرد: کشورهای اروپایی و آمریکایی علاوه بر اینکه به وظایف خود در قبال مبارزه با مواد مخدر عمل نمی کنند، برخی از آنان در قاچاق مواد مخدر نیز دست دارند و از سازمان های مافیایی حمایت می کنند.

رئیسی وجود 275 میلیون معتاد در سطح جهانی و 801 نوع مواد روانگردان و تنوع آن را از مسائل قابل توجه در زمینه مبارزه با مواد مخدر دانست و اظهار کرد: قوانین مبارزه با مواد مخدر در سطح جهان باید بازنگری شود.

26 ژوئن (5 سرطان) در تقویم سازمان ملل متحد، به عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است.

 

کلیدواژه