ظریف: مردم بزرگ ترین ابزار بازدارندگی ایران هستند
(last modified 1398-04-04T08:40:32+00:00 )
سرطان 04, 1398 13:10 Asia/Kabul
  • ظریف: مردم بزرگ ترین ابزار بازدارندگی ایران هستند

وزیر امور خارجه ایران گفت:‌ بزرگ ترین سرمایه و ابزار بازدارندگی ایران در برابر قدرت‌های جهانی، علاوه بر توانمندی‌های دفاعی و نیروهای مسلح، مردم هستند.

به گزارش ایرنا؛ «محمدجواد ظریف» روز سه‌شنبه در همایش نفس‌های سوخته در تجلیل از قربانیان سلاح‌های شیمیایی در تهران با تجلیل از خانواده‌های شهدا و جانبازان افزود: قربانیان سلاح‌های شیمیایی سند زنده مقاومت ایران اسلامی هستند و آنان با تحمل فشار، رنج، سوزش و سرفه ناشی از بمباران سلاح شیمیایی به جهانیان اعلام کردند که زیر بار زور و ذلت نمی‌روند.

ظریف با اشاره به استفاده "صدام"دیکتاتور معدوم رژیم بعث عراق از سلاح شیمیایی علیه مردم ایران تصریح کرد: کسانی که امروز می‌گویند استفاده از سلاح شیمیایی خط قرمز ماست، تمام تلاش خود را کردند که شرایط استفاده صدام از سلاح شیمیایی را بدون کمترین هزینه فراهم کنند.

وزیر امور خارجه ایران خطاب به آمریکایی ها افزود: اگر آن روز در مقابل صدام ایستاده بودید، امروز داعش جرات پیدا نمی‌کرد از سلاح شیمیایی علیه مردم سوریه و عراق استفاده کند.

ظریف با بیان اینکه ایران به عنوان بزرگترین قربانی سلاح شیمیایی، در صف مقدم مبارزه با این سلاح‌ها قرار دارد اظهار کرد: ایران همه تلاش های خود را برای ایجاد منطقه عاری از تسلیحات کشتار جمعی به کار گرفته است.

نخستین حمله شیمیایی رژیم صدام به ایران در  ژانویه 1981 اتفاق افتاد؛ از آن تاریخ تا پایان جنگ(1988)، نیروهای رژیم صدام با بیش از 3500 بار بمباران شیمیایی، افزون بر یکصد هزار ایرانی را در شهرها و مناطق مرزی و نیز در جبهه‌های جنگ تحمیلی شهید و مصدوم کردند.

 

کلیدواژه