سرطان 04, 1398 18:34 Asia/Kabul
  • نماینده ایران در سازمان ملل: آمریکا علاقه ای به دیپلماسی ندارد

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت: آمریکایی ها با اعمال تحریم های متعدد و فشار بر مردم ایران نشان داده اند که علاقه ای به دیپلماسی ندارند.

«مجید تخت روانچی»؛ نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه خبری سی.ان.ان cnn افزود: آمریکا از برجام خارج شد، معافیت های خرید نفت از ایران را لغو کرد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست تروریسم قرار داد و ناوهای خود را به منطقه ما اعزام کرد، همه اینها نشان می دهد واشنگتن به دیپلماسی علاقه ای ندارد.

تخت روانچی تاکید کرد: آمریکا تلاش می کند ایران را در یک مسیر ناعادلانه قرار دهد و هم اکنون نیز به طور مشخص واشنگتن در حال جنگ اقتصادی با ایران است.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد درباره شلیک به پهپاد آمریکایی که وارد حریم هوایی ایران شده بود، گفت: ایران به این پهپاد چهار بار هشدار داد، اما آنها به این هشدارها توجهی نکردند.

بامداد پنجشنبه (20 ژوئن) یک فروند پهپاد جاسوسی "گلوبال هاوک" Global Hawk آمریکا پس از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در استان هرمزگان (جنوب ایران)، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

تخت روانچی در ادامه به مذاکره با آمریکا اشاره و تصریح کرد: چگونه می توانیم با دولتی در آمریکا مذاکره کنیم که فشارهای اقتصادی را شدیدتر و ایران را تهدید می کند.

کلیدواژه