واکنش سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل به ادعای وزیر خارجه ی امریکا
(last modified Thu, 27 Jun 2019 12:19:33 GMT )
سرطان 06, 1398 16:49 Asia/Kabul
  • واکنش سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل به ادعای وزیر خارجه ی امریکا

سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان ، ادعاها و اتهامات بی اساس وزیر خارجه امریکا را علیه ایران مبنی بر نقش تهران در تخریب روند صلح افغانستان رد کرد .

به گزارش خبرنگار رادیو دری، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل پایتخت افغانستان امروز (پنجشنبه) در اطلاعیه ای اعلام کرد: ثبات و امنیت در افغانستان در راستای منافع و امنیت ایران است و تهران از روند صلح افغانستان حمایت می کند.

در اطلاعیه سفارت ایران در کابل آمده است: صلح خواست عمومی افغانستان است و هر سازوکاری که برای تحقق این آرزوی دیرینه مورد توافق دولت، احزاب سیاسی و مردم این کشور باشد، از حمایت کامل جمهوری اسلامی ایران برخوردار خواهد بود.

در این اطلاعیه آمده است ، سیاست جمهوری اسلامی ایران از ابتدا تاکنون بر عدم تسری اختلافات خود با دیگر کشورها در محیط داخلی افغانستان بوده و امیدوار است دیگر کنشگران نیز به این اصل وفادار باشند .

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در سفرش به کابل با وارد کردن اتهامات بی اساس مدعی شد ، اگر ایران روند صلح افغانستان را تخریب کند، امریکا با این اقدام ایران مقابله می کند .

امریکا و متحدانش در سال 2001 به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت در افغانستان به این کشور یورش بردند اما از آن زمان تاکنون، ناامنی، تروریسم و تولید مواد مخدر در افغانستان رشد چشمگیری داشته است.

 

کلیدواژه