ظریف : محتوای یادداشت سه کشور اروپایی مغایر با برجام است
(last modified 1398-04-06T14:34:46+00:00 )
سرطان 06, 1398 19:04 Asia/Kabul
  • ظریف : محتوای یادداشت سه کشور اروپایی مغایر با برجام است

­وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به یادداشت سه کشور اروپایی و در نامه ای به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد ، محتوای این یادداشت مغایر با برجام است .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، "محمد جواد ظریف" در این نامه ، موارد اساسی و متعدد کوتاهی طرف های اروپایی در ایفای تعهدات خود وفق برجام و بیانیه های بعدی وزرای خارجه دولت های عضو این توافق را اعلام کرد.

در نامه وزیر امور خارجه ایران همچنین به طور مشروح و مستدل و با استناد به متن برجام و مکاتبات رسمی ایران با هماهنگ کننده کمیسیون مشترک اشاره و بر حق خود برای توقف کلی یا جزیی اجرای برخی تعهدات برجامی تاکید کرد . 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این نامه بار دیگر به طرف های برجام خاطرنشان کرد: تنها راه برای حفظ برجام این است که طرف های مقابل تعهدات خود را اجرا کنند .

"محمد جواد ظریف" افزود: عزم جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از حقوق خود وفق برجام از جمله توقف اجرای تعهدات جدی است و در این مسیر تحت تاثیر فشارهای سیاسی قرار نخواهد گرفت .

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در صفحه توییتر خود خطاب به دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا نوشت ، « تحریم ها جایگزین جنگ نیستند بلکه خود جنگ هستند . جنگ کوتاه با ایران یک توهم است. هر کسی جنگ را آغاز کند پایان دهنده آن نخواهد بود . مذاکره و تهدید بصورت توامان جواب نمی دهد . » 

 

کلیدواژه