ایران دیپلماسی را با دیپلماسی و فشار را با مقاومت پاسخ می‌دهد
(last modified 1398-04-09T03:55:10+00:00 )
سرطان 09, 1398 08:25 Asia/Kabul
  • ایران دیپلماسی را با دیپلماسی و فشار را با مقاومت پاسخ می‌دهد

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران شنبه شب در واکنش به جوسازی‌های اخیر مقامات آمریکایی به ویژه سخنگوی شورای امنیت ملی این کشور که اخیرا گفته بود، "ایران باید دیپلماسی را با دیپلماسی پاسخ دهد"، اظهار داشت، ایران دیپلماسی را با دیپلماسی و فشار را با مقاومت پاسخ می‌دهد.

به گزارش ایرنا، "سید عباس موسوی" با بیان اینکه در قاموس دولت آمریکا دیپلماسی، یعنی تحریم و تروریسم اقتصادی تاکید کرد، ایران تاکنون چیزی جز تحریم های غیر قانونی، جنگ و تروریسم اقتصادی از دولت آمریکا ندیده که به آن پاسخ دهد.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز شنبه در اظهاراتی گستاخانه خواستار توقف کامل برنامه صلح آمیز هسته ای ایران شد.

"گرت مارکوس" Garrett Marquis همچنین ادعای "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا مبنی بر آمادگی‌اش برای مذاکره با جمهوری اسلامی ایران را دیپلماسی خواند و تاکید کرد تهران باید درخواست ترامپ برای دیپلماسی را با دیپلماسی پاسخ دهد.

رئیس جمهور آمریکا پس از خروج غیرقانونی از برجام به روش های گوناگون تلاش کرده است ایران را وادار به مذاکره کند.

در همین راستا؛ ترامپ بعد از خروج از برجام  کارزاری همه‌جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته است.

ترامپ اعلام کرده است هدف از «کارزار فشار حداکثری» علیه ایران،  رسیدن به توافقی جدید با تهران است که در آن به همه مسائل مورد نظر آمریکا پرداخته شود.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی چهارشنبه گذشته در دیدار رئیس، مسئولان و جمعی از قضات و کارکنان قوه قضاییه، هدف اصلی پیشنهاد آمریکا برای مذاکره را «خلع سلاح ملت و حذف عوامل اقتدار ایران» خواندند و خاطرنشان کردند: آمریکایی‌ها اکنون با وحشت از عوامل اقتدار ملت ایران، می‌ترسند جلو بیایند بنابراین می خواهند با مذاکره، این اسلحه و عامل اقتدار را از دست ایران بگیرند تا هر بلایی می خواهند سر ملت بیاورند.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای اصلی جبهه مقاومت،  نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور آمریکایی - صهیونیستی در منطقه دارد.

 

کلیدواژه