سرطان 10, 1398 19:21 Asia/Kabul
  •  افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده ایران کاملا طبق برجام است

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در واکنش به گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره عبور ایران از سطح مقرر شده برای ذخایر اورانیوم غنی شده در برجام گفت: افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده ایران کاملا طبق برجام است.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه با اشاره به بدعهدی اروپایی ها در اجرای تعهدات برجامی خود گفت: ایران بر اساس برجام، از مرز 300 کیلوگرم اورانیوم غنی شده عبور کرد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در واکنش به این اقدام ایران اعلام کرد، بازرسان این نهاد، درباره ذخایر اورانیوم غنی شده ایران، راستی آزمایی می کنند.

به گزارش ایرنا؛ «کاظم غریب آبادی» روز دوشنبه افزود: ایران در راستای استیفای حقوق خود، مطابق بندهای 26 و 36 برجام، از 18 ثور 1398 اقداماتی را برای کاهش تعهدات برجامی خود اتخاذ کرده است.

غریب آبادی با اشاره به 15 گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره پایبندی ایران به برجام تأکید کرد: ورود ایران به مذاکرات هسته‌ای و پیوستن به توافق برجام، همراه با حسن نیت بوده و در این راستا، به طور کامل و جامع به اجرای تعهداتش پایبند بوده است.

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با بیان اینکه اگر اروپایی به حفظ برجام علاقه مند هستند، باید اقدامات عملی جدی برای حفظ آن بردارند اظهار کرد: در صورتی که اروپایی ها به تعهدات خود به ویژه در رابطه با مسائل مالی و خرید نفت عمل کنند، اقدامات ایران نیز متناسب با آن، قابل بازگشت خواهد بود.

 

کلیدواژه