سرطان 13, 1398 16:16 Asia/Kabul
  •  سفیر ایران در چین ؛ آمریکا جرأت حمله به ایران را ندارد

سفیر ایران در چین گفت : ایران علاقه‌ای به جنگ با آمریکا ندارد، اما اگر جنگی از سوی واشنگتن آغاز شود، تهران قاطعانه به آن پاسخ خواهد داد.

«محمد کشاورززاده» سفیر ایران در چین در مصاحبه با نشریه «گلوبال تایمز» چاپ چین با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران تصریح کرد: شمار زیادی از کشورها با تحریم‌ها، هژمونیسم و امپریالیسم آمریکا مخالفت کرده‌اند و جمهوری اسلامی ایران نیز می‌تواند در مقابل تحریم های یکجانبه آمریکا بایستد.

کشاورز زاده همچنین به ادعای آمریکا در مذاکره بدون پیش شرط با ایران اشاره کرد و گفت: اقدامات آمریکا از جمله خارج شدن از توافق هسته‌ای، ​اعمال تحریم‌ها علیه ایران و حضور فزاینده نظامی در خلیج فارس همگی نشان می دهد که واشنگتن پیش شرط های زیادی برای مذاکره با ایران دارد.

سفیر ایران در چین در عین حال تصریح کرد : خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران با انتقاد جامعه بین المللی مواجه شده است و ایران همچنان از اعضای توافق هسته ای انتظار دارد به مخالفت با یکجانبه گرایی آمریکا قاطعانه ادامه دهند.

کشاورززاده افزود: مهمترین هدف توافق هسته ای ارائه مزایای اقتصادی برای ایران است و اگر این هدف محقق نشود تهران بر این باور است که کشورهای مربوط با توافق هسته ای  تلاش های کافی برای نجات برجام انجام نداده اند.

کلیدواژه