برگزاری کارگاه آشنایی با معماری آشکارسازی در زمینه امنیت هسته‌ای در تهران
(last modified 1398-04-16T04:01:11+00:00 )
سرطان 16, 1398 08:31 Asia/Kabul
  • برگزاری کارگاه آشنایی با معماری آشکارسازی در زمینه امنیت هسته‌ای در تهران

نخستین نشست کارگروه آشنایی با معماری آشکارسازی در زمینه امنیت هسته‌ای با همکاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز شنبه در تهران آغاز بکار کرد.

به گزارش ایرنا، "بهروز کمالوندی" سخنگو و معاون اموربین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی ایران در مراسم گشایش این نشست به سابقه و چشم‌انداز همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی در موضوعات مختلف خصوصاً امنیت هسته‌ای اشاره و اظهار داشت، با توجه به اهمیّت و بهم پیوستگی مباحث ایمنی، امنیت و پادمان (Safeguard, Security, Safty)، مدیریت و نظارت کلی این موضوعات به ویژه در مراحل اولیه با محوریت سازمان انرژی اتمی ایران صورت گرفته و همکاری تنگاتنگ سازمان‌ها و نهادهای حاکمیتی و اجرایی در سطح کشور با سازمان انرژی اتمی برای ارتقا امنیت هسته‌ای در ایران ضرورتی انکار ناپذیر است.

"حسن قرائی" معاون حفاظت و امنیت سازمان انرژی اتمی ایران نیز در مراسم آغاز بکار این نشست، جایگاه امنیت هسته‌ای را در سطوح مختلف مهم دانست و با تشریح اصول امنیت هسته‌ای، چارچوب و اهداف کلیدی این مقوله را تشریح کرد.

قرائی ضمن توجه ویژه به مباحث فرهنگ‌سازی و آموزش امنیت هسته‌ای، ایجاد زیرساخت‌های قانونی واجرایی لازم دراین حوزه را جزو برنامه‌های اولویتی معاونت حفاظت و امنیت سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد.

این نشست به همت معاونت حفاظت و امنیت سازمان انرژی اتمی ایران و با هدف تشریح ساز وکار و تعامل سازمان‌های ذیربط در نحوه آشکارسازی مواد و چشمه‌های خارج از کنترل قانونی درحوزه امنیت هسته‌ای با حضور کارشناسانی از سازمان انرژی اتمی، وزارت کشور، حراست کل، گمرک جمهوری اسلامی ایران، پلیس پیشگیری و اینترپل، فرماندهی مرزبانی، وزارت بهداشت، وزارت کشاورزی، شرکت آب و فاضلاب ایران، وزارت راه و نیز شرکت کنندگانی از کشور افغانستان به مدت 5 روز برگزار می‌گردد.

سه تن از مدیران و متخصصین آژانس بین المللی انرژی اتمی در حوزه امنیت هسته‌ای در این نشست حضور دارند.

 

 

 

 

 

 

کلیدواژه