سرطان 17, 1398 08:44 Asia/Kabul
  • تکرار مواضع ضد ایرانی بریتانیا

وزیر امور خارجه بریتانیا، بدون اشاره به عدم انجام تعهدات اتحادیه اروپا در قالب برجام، ایران را به نقض آن متهم کرد.

به گزارش پرس تی وی، "جرمی هانت" وزیر امور خارجه بریتانیا، روز یکشنبه پس از متهم کردن ایران به نقض برجام تاکید کرد لندن امیدوار است این توافق همچنان کار کند.

هانت در ادامه افزود: «ما خیلی نگران اخباری هستیم که روز یک شنبه از تهران آمد و قبل از تصمیم گیری درباره گام های بعدی منتظر گزارش های مستقل نهادهای بین‌المللی مربوطه در این زمینه باقی خواهیم ماند.» 

اظهارات وزیر امور خارجه بریتانیا درحالی مطرح می‌شود که ایران در واکنش به عدم اجرای تعهدات کشورهای اروپایی از جمله بریتانیا دست به کاهش تعهدات خود زده است.

جرمی هانت اما به این موضوع اشاره‌ای نکرد و فقط به نقض برجام از سوی ایران اشاره کرد!

سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا هم در واکنش به تصمیم تازه برجامی ایران گفته بود، لندن کاملا به توافق هسته‌ای ایران متعهد بوده و تهران باید فورا تمامی فعالیت‌های مغایر با تعهدات خود را متوقف و بازگرداند.

ایران روز یکشنبه 7 ژوئیه همزمان با پایان یافتن مهلت ۶۰ روزه به کشورهای غربی برای عمل به تعهدات خود در برجام، دومین گام برای کاستن از تعهدات خود ذیل این توافق را اعلام کرد. 

 مقام‌های جمهوری اسلامی ایران در یک نشست خبری اعلام کردند ایران قصد دارد، فرایند غنی‌سازی را به بالای ۳.۶۷ درصد افزایش دهد.

تهران همچنین هشدار داد در صورتی که سایر طرف‌ها برای عمل به تعهدات خود اقدام نکنند بعد از ۶۰ روز گام سوم را برخواهد داشت. 

کلیدواژه