سرطان 17, 1398 10:44 Asia/Kabul
  • سرتیپ حاتمی: راهزنی دریایی انگلیس بی‌پاسخ نخواهد ماند

وزیر دفاع ایران، توقیف نفتکش ایرانی در جبل‌الطارق توسط نیروی دریایی انگلیس را یک نوع راهزنی دریایی دانست و گفت: ایران این راهزنی دریایی را بی پاسخ نمی گذارد.

به گزارش رادیو دری، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع ایران روز دوشنبه در آئین الحاق شناورهای کلاس "حیدر" به ناوگان شناوری مرزبانی نیروی انتظامی در بندرعباس (جنوب ایران)، با بیان اینکه توقیف نفتکش ایرانی، خلاف موازین بین‌المللی است،افزود: ایران همواره با راهزنی دریایی قاطعانه مبارزه کرده است و یقیناً راهزنی دریایی انگلیس بی‌پاسخ نخواهد ماند.
سرتیپ حاتمی همچنین با اشاره به تعرض پهپاد جاسوسی آمریکا به حریم هوایی ایران تصریح کرد: پیام سرنگونی پهپاد آمریکایی این بود که ایران برای تامین امنیت مرزها هیچگونه مسامحه نمی کند و مقتدرانه از مرزهای هوایی، دریایی و زمینی خود دفاع می کند.
وزیر دفاع ایران درباره قابلیت‌های شناور کلاس حیدر که توسط متخصصان ایرانی ساخته شده است، نیز گفت: شناور کلاس حیدر برای ماموریت‌های جستجو، نجات، گشت، کنترل و بازرسی دریایی در همه شرایط استفاده می‌شود.
سرتیپ حاتمی با اشاره به پیشرفت‌های دریایی ایران با وجود تحریم‌های دشمنان افزود: شناور کلاس حیدر قابلیت حفظ تعادل و غرق نشدن حتی در زوایای تا 180 درجه و دریانوردی با وزش باد بیش از 70 کیلومتر بر ساعت را دارد.

کلیدواژه