سرطان 18, 1398 16:12 Asia/Kabul
  • بازدید جمعی از سفرا و دیپلمات‌های خارجی از مرز دوغارون ایران

هیات دیپلماتیک متشکل از 30 نفر از سفرا و دیپلمات‌های خارجی مقیم تهران و مسئولان سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با امور پناهندگان در ایران روز سه شنبه از مرز دوغارون Dogharoon در استان خراسان رضوی در شمال شرق ایران بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آشنایی با روند اجرای طرح‌های مشترک کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و روند خروج اتباع افغانستانی از اهداف سفر این هیأت دیپلماتیک به استان خراسان رضوی در شمال شرق ایران است.

اعضای کادر دیپلماتیک سفارتخانه‌هایی از جمله کشورهای بلژیک، اتریش، سوئیس، سوئد، جمهوری چک، لهستان، ترکیه، انگلستان و استرالیا در این سفر حضور دارند.

همچنین بررسی بودجه و اعتبارات حوزه کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران از برنامه‌های سفر این هیأت است.

هم اکنون 320 هزار تبعه کشور افغانستان به صورت قانونی در استان خراسان رضوی ایران سکونت دارند؛ 60 هزار نفر از این جمعیت به عنوان دانش‌آموز در مدارس این استان در حال تحصیل هستند.

روزانه بیش از هزار و 200 نفر از اتباع افغانستان به صورت داوطلبانه از طریق مرز زمینی دوغارون Dogharoon در استان خراسان رضوی به کشور خود باز می‌گردند.

کلیدواژه