سرطان 18, 1398 18:29 Asia/Kabul
  • سفیر سوئیس درتهران: خدمات ایران به اتباع خارجی قابل تقدیر است

سفیر سوئیس در تهران گفت: خدمات و امکانات ارائه شده به اتباع خارجی به ویژه به شهروندان افغانستان، توسط جمهوری اسلامی ایران قابل تقدیر و تحسین است.

به گزارش  ایرنا ، « مارکوس لایتنر» (Marcus Leitner)  سفیر سوئیس در تهران امروز سه شنبه در بازدید از مرز دوغارون در استان خراسان رضوی (شرق ایران) افزود: با توجه به شرایط موجود و زندگی اتباع کشورهای مختلف در ایران، بازدید مستمر از مرزهای ورودی و خروجی اتباع خارجی در ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سید علی قاسمی، مدیرکل اتباع و امور مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی هم در این بازدید گفت: با توجه به تحریم‌های صورت گرفته توسط برخی کشورهای اروپایی، دولت ایران همچنان خدمات خود را به پناهندگان و مهاجران خارجی در داخل ایران  ادامه می دهد و این خدمات روز به روز در حال افزایش است.

یک هیأت ۳۰ نفره سفرا، دیپلمات‌های خارجی مقیم تهران و مسئولان سازمانهای بین المللی مرتبط با امور پناهندگان در ایران و همچنین دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان روز سه شنبه از نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان از جمله مرز دوغارون بازدید کردند.

اعضای کادر دیپلماتیک سفارتخانه‌ها که از مرز ایران و افغانستان دیدن کردند ، از کشورهای بلژیک، اتریش، سوئیس، سوئد، جمهوری چک، لهستان، ترکیه، انگلیس  و استرالیا بودند . 

هم اکنون 320 هزار تبعه  افغانستان به صورت قانونی در استان خراسان رضوی ایران سکونت دارند؛ 60 هزار نفر از این جمعیت به عنوان دانش‌آموز در مدارس این استان در حال تحصیل هستند.

روزانه بیش از هزار و 200 نفر از اتباع افغانستان به صورت داوطلبانه از طریق مرز زمینی دوغارون Dogharoon در استان خراسان رضوی به کشور خود باز می‌گردند.

کلیدواژه