نماینده ویژه پوتین: بدون تامین منافع ایران دستیابی به امنیت پایدار ممکن نیست
(last modified Wed, 10 Jul 2019 03:19:49 GMT )
سرطان 19, 1398 07:49 Asia/Kabul
  • نماینده ویژه پوتین: بدون تامین منافع ایران دستیابی به امنیت پایدار ممکن نیست

نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: بدون در نظر گرفتن نقش و تامین منافع جمهوری اسلامی ایران، امکان دستیابی به امنیت موثر و پایدار در منطقه وجود ندارد.

«الکساندر لاورنتیف» Alexander Lavrentiev نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه با دستور مستقیم «ولادیمیر پوتین» و برای ارائه گزارش از اجلاس سه جانبه مقام‌های عالی امنیتی روسیه، آمریکا و رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اِشغالی، به تهران سفر کرد.

به گزارش ایرنا، «الکساندر لاورنتیف» بعد از ظهر دیروز (سه شنبه) در دیدار «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با اشاره به اقدامات رسانه‌ای گسترده‌ برای تبدیل اجلاس سه جانبه روسیه، آمریکا و اسرائیل به روندی علیه ایران، تاکید کرد: مواضع روشن و صریح روسیه در خصوص حضور قانونی ایران در سوریه و مخالفت با سیاست ناکارآمد فشار حداکثری به ایران به طرف‌های شرکت کننده در اجلاس اعلام شد.

نماینده ویژه پوتین همچنین با اشاره به خروج یک جانبه آمریکا از توافق بین المللی برجام تصریح کرد: نمی‌توان انتظار داشت تهران به صورت یک جانبه و بدون بهره مندی از حقوق قانونی خود در برجام بماند اما کشورهای دیگر به تعهداتشان عمل نکنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران هم در این دیدار با اشاره به روند رو به گسترش همکاری‌ها میان ایران و روسیه، تصریح کرد: مواضع قاطع و منصفانه روسیه در موضوعاتی همچون برجام، تجاوز پهپاد آمریکایی به آسمان ایران، راهزنی دریایی انگلیس با توقیف نفتکش حامل نفت ایران در جبل الطارق و حضور قانونی ایران در سوریه قابل تحسین است.

شمخانی با تبیین تلاش آمریکا برای افزایش تنش و ناامنی در منطقه با هدف فروش بیشتر سلاح خاطرنشان کرد: ایران ضمن تداوم اقدام‌های سیاسی و دفاعی برای جلوگیری از بی‌ثباتی در منطقه از منافع و امنیت خود با قاطعیت دفاع خواهد کرد.

کلیدواژه