موسوی: تلاش فرانسوی‌ها، جزو وظایفشان برای حفظ برجام است
(last modified 1398-04-19T09:41:12+00:00 )
سرطان 19, 1398 14:11 Asia/Kabul
  •  موسوی: تلاش فرانسوی‌ها، جزو وظایفشان برای حفظ برجام است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن استقبال از نقش‌آفرینی فرانسه برای کاهش تنش و اجرای برجام گفت: فرانسوی‌ها بخشی از برجام هستند و تهران، تلاش آن‌ها را در چارچوب برجام و جزو وظایفشان برای زنده نگه داشتن توافق هسته‌ای تلقی می‌‌کند.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به سفر «امانوئل بن» مشاور امور دپیلماتیک رئیس‌جمهوری فرانسه به تهران و دیدار‌های امروز (چهارشنبه) وی با دبیر شورای عالی امنیت ملی و وزیر امور خارجه ایران گفت: بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و بدعهدی طرف مقابل در تأمین منافع تهران در برجام، ایران در چارچوب برجام به دنبال مکانیزم‌هایی بود تا تعهداتش را کاهش دهد و در همین راستا نیز تلاش‌های دیپلماتیک در سطح منطقه و جهان انجام شده است.

موسوی با تاکید بر اینکه هدف تهران افزایش تنش و ایجاد تقابل نیست، تصریح کرد: خروج غیرقانونی و یکجانبه واشنگتن از توافق هسته‌ای و متعاقب آن اعمال تحریم‌های گسترده آمریکا ضد ملت ایران تعبیری جز تروریسم اقتصادی و ورود به جنگ اقتصادی ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: اگر کسی به دنبال کاهش تنش و حفظ برجام به عنوان یک دستاورد دیپلماتیک چندجانبه است، باید منصفانه عمل کرده و به سراغ ریشه این تنش‌ها یعنی آمریکایی‌ها برود.

موسوی با بیان اینکه موضوع مذاکره جدیدی مطرح نیست، گفت: اگر قرار به گفت‌وگو و رایزنی باشد، این مذاکره برای اجرای توافق هسته‌ای و اجرای تعهدات سه کشور اروپایی، به همراه روسیه و چین است.

 

کلیدواژه