موسوی: انگلیس هر چه زودتر نفتکش حامل نفت ایران را آزاد کند
(last modified 1398-04-21T07:44:47+00:00 )
سرطان 21, 1398 12:14 Asia/Kabul
  • موسوی: انگلیس هر چه زودتر نفتکش حامل نفت ایران را آزاد کند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: ادعاهای انگلیس درباره توقیف نفتکش حامل نفت ایران در تنگه جبل الطارق به لحاظ حقوقی قابل اعتنا نیست و باید این نفتکش هر چه زودتر آزاد شود.

«سیدعباس موسوی» روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا تصریح کرد: اسناد و مدارک و همچنین تناقضات انگلیسی‌ها نشان می‌دهد که آنها تحت تاثیر آمریکایی‌ها می خواهند وارد بازی خطرناکی شوند که توصیه ما آزادی هرچه زودتر این نفتکش بوده، چراکه این کار به سود همه است.

نیروی دریایی انگلیس پنجم ژوئیه 2019 (14سرطان) مدعی شد، یک فروند نفتکش ایرانی در تنگه جبل‌الطارق که تحریم‌های اتحادیه‌ اروپا ضد سوریه را نقض کرده، توقیف شده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره روابط تهران با کشورهای عربی منطقه هم گفت: ایران با تمامی همسایگان خود روابط صمیمی و نزدیک دارد و پیام صلح، دوستی و برادری را در اوج تنش‌ها به این کشورها منتقل کرده است. 

موسوی با تاکید بر اینکه ایران هیچ وقت امنیتش را در ناامنی همسایگانش نمی‌بیند، اظهار کرد: امنیت، ثبات و رونق همه کشورهای همسایه موجب امنیت، ثبات و رونق ایران خواهد شد و این موضوع تاثیر متقابلی بر کشورها دارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران همچنین تاکید کرد: حضور نیروهای خارجی در منطقه کمکی به امنیت نخواهد کرد و ایران این موضوع را زنگ خطری برای کل منطقه می داند. 

کلیدواژه