بعیدی‌نژاد: اگر نفتکش ایران آزاد نشود، اقدام انگلیس بی‌پاسخ نمی‌ماند
(last modified Sun, 14 Jul 2019 03:45:29 GMT )
سرطان 23, 1398 08:15 Asia/Kabul
  • بعیدی‌نژاد: اگر نفتکش ایران آزاد نشود، اقدام انگلیس بی‌پاسخ نمی‌ماند

سفیر ایران در انگلیس در واکنش به توقیف نفتکش «گریس یک» اعلام کرد: اگر نفتکش و محموله ایران آزاد نشود، اقدام انگلیس بی‌پاسخ نمی‌ماند.

«حمید بعیدی‌نژاد» روز شنبه در صفحه شخصی خود در توییتر با تاکید بر اینکه انگلیس با اشتباه محاسباتی در توقیف غیر قانونی نفتکش ایران، نباید دوباره اشتباه خود را تکرار کند، نوشت: این نفتکش قانون و رویه‌ای را نقض نمی‌کند اما انگلیس با دزدی دریایی و غیر قانونی چنین تخلفی را مرتکب شده است.

رسانه‌های غربی 13 سرطان خبر توقیف نفتکش گریس 1 حامل نفت ایران را اعلام کردند و مدعی شدند، این کشتی به علت نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه توقیف شده است.

روزنامه «جبل‌الطارق کرانیکل» با انتشار یک رشته توئیت از قول «مایکل لاماس» دادستان کل جبل الطارق اعلام کرد، دیوان عالی این منطقه توقیف این نفتکش را تا 28 سرطان تمدید کرده است.

مقام‌های ایرانی با تکذیب ادعای انگلیس اعلام کردند، سوریه مقصد این نفتکش نبوده و بندر این کشور ظرفیت پهلوگیری این شناور عظیم را ندارد.

با این حال رسانه‌ها بامداد شنبه گزارش دادند، پلیس جبل الطارق همه کارکنان نفتکش «گریس 1» متعلق به ایران را بدون ایراد اتهام و به قید وثیقه آزاد کرده است.

پلیس جبل الطارق در بیانیه‌ای اعلام کرد: همه کارکنان تحت شرایطی به قید وثیقه آزاد شده اند اما تحقیقات ادامه دارد و نفتکش ایرانی همچنان در توقیف دولت جبل الطارق باقی می‌ماند.

 

کلیدواژه