روحانی: همه تلاش‌های آمریکا ضد ملت ایران شکست خورده است
(last modified Sun, 14 Jul 2019 07:16:40 GMT )
سرطان 23, 1398 11:46 Asia/Kabul
  •  روحانی: همه تلاش‌های آمریکا ضد ملت ایران شکست خورده است

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا در 14 ماه گذشته سخت ترین تحریم‌ها را ضد ملت ایران اعمال کرده است اما در هر مسیری چه اجتماعی، چه سیاسی و چه حقوقی پیش رفتند، شکست خوردند.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در اجتماع پرشور مردم شیروان، استان خراسان شمالی (شمال شرق ایران)،افزود: آمریکا 14 ماه است که سخت ترین تحریم را ضد ملت ایران تحمیل کرده اما ملت قهرمان، هوشمند و مقاوم ایران اسلامی در طول این مدت با قدرت در برابر آنها ایستادگی کرده است. 
روحانی افزود: آمریکایی ها در کشورهای منطقه از جمله افغانستان، عراق، سوریه و یمن شکست خوردند و اگر کسی ادعا کند ملت ایران در سایه فشارهای وارده دچار تزلزل شده است، حرفی ناروا، ناصحیح و دروغ گفته است.
رئیس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: اقدامات یکجانبه آمریکا ضد ایران در سازمان ملل، اجتماعات گوناگون و آژانس بین المللی انرژی اتمی با شکست مواجه شد و در اجلاس شورای حُکام آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز اکثر کشورهای جهان از ملت ایران حمایت کردند.
روحانی گفت: آمریکا در دادگاه بین‌المللی و در پی شکایت ایران نیز محکوم شد و افکار عمومی دنیا اقدامات این کشور را محکوم کرد.
رئیس قوه مجریه ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برغم فشارهای آمریکا به سمت بیگانگان و صندوقهای بین المللی دست نیاز دراز نکرد و روی پای خود ایستاده و توانسته است بخشی از بدهی های سال گذشته را نیز پرداخت کند.

 

کلیدواژه