موسوی: آمریکایی ها نگران تاثیرگذاری ظریف بر افکارعمومی جهان هستند
(last modified 1398-04-24T04:38:56+00:00 )
سرطان 24, 1398 09:08 Asia/Kabul
  • موسوی: آمریکایی ها نگران تاثیرگذاری ظریف بر افکارعمومی جهان هستند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره محدودیت وزیر خارجه ایران در سفر به نیویورک گفت: آمریکایی ها نگران تاثیرگذاری سفرهای کاری وزیر امور خارجه ایران بر افکار عمومی آمریکا و جهان هستند.

به گزارش رادیو دری،«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا دیروز(یکشنبه) در گفت وگو با روزنامه "واشنگتن پست" گفت، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران برای فعالیت های خود به سازمان ملل خواهد آمد اما تحرکاتش به شدت کاهش خواهد یافت.

به گفته پمپئو ظریف تنها می تواند بین مقر سازمان ملل متحد و شش چهارراه نزدیک محل اقامت نماینده ایران تردد داشته باشد.

«سیدعباس موسوی» شامگاه یکشنبه در گفت وگو با ایرنا در خصوص اعلام محدودیت برای وزیر امور خارجه ایران در سفر کاری به نیویورک، افزود: اعمال محدودیت حضور در برخی خیابان های نیویورک تاثیری در برنامه های کاری وزیر خارجه ایران ندارد.

موسوی تصریح کرد: ظریف معمولاً در مقر سازمان ملل متحد و نمایندگی دائم ایران در رفت و آمد است و همه دیدارها، مصاحبه ها و سخنرانی های خود را در همین مکان ها انجام می دهد.

وزیر امور خارجه ایران برای شرکت در نشست شورای اقتصادی- اجتماعی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است و تاکید دارد که تمام ملاقات ها و دیدارهای دوجانبه در چارچوب برنامه های سازمان ملل متحد طراحی شده است.

آمریکا و سازمان ملل متحد توافقنامه ای دارند که به موجب آن باید برای دیپلمات های خارجی شرایط حضور در نیویورک فراهم شود.

کلیدواژه