سرطان 24, 1398 14:30 Asia/Kabul
  • اذعان مقام دولت سابق آمریکا: ایران باید از منافع برجام برخوردار باشد

وزیر انرژی دولت سابق امریکا اذعان کرد: باید برای منفعت بردن ایران از توافق هسته ای برجام اقدامی صورت گیرد.

«ارنست مونیز»  در مصاحبه با شبکه خبری امریکایی سی ان ان گفت: اقدامات هسته ای اخیر ایران حامل این پیام به ویژه برای اروپایی ها است که باید راه حلی برای تامین منافع اقتصادی که تهران از آن محروم شده است، پیدا شود و ادامه وضع کنونی، ممکن نیست.

مونیز افزود: بی تردید هیچ شاهد و مدرکی دال بر این که ایران به دنبال سلاح هسته ای است، وجود ندارد و هیچ نشانه ای در این خصوص در ایران دیده نمی شود.

عضو ارشد تیم آمریکایی مذاکرات برجام گفت: دولت ترامپ ضمن خروج از برجام به تشدید بسیار قابل توجه اقدامات ضد ایرانی مبادرت کرده است و ایران می گوید که براثر این اقدامات واشنگتن، از منافع برجام بهره مند نشده است.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا،18 ثور 1397 به طور یکجانبه این کشور را از برجام خارج و تحریم‌ های معلق‌ شده به موجب این توافق را علیه ایران برقرار کرد. 

تصمیم ترامپ برای اعمال مجدد تحریم‌ ها علیه ایران، با مخالفت‌ های گسترده ای در سراسر جهان رو به رو شده و غیر از رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی، جامعه جهانی به مخالفت با آن برخاسته‌ است. 

جمهوری اسلامی ایران 16 سرطان پس از صبر راهبردی در قبال خروج آمریکا از برجام و به دنبال پایبند نبودن طرف های اروپایی به تعهدات برجامی خود و برآورده نشدن منافع ایران در این توافق، گام دوم کاهش تعهدات برجامی خود را اجرایی و فرآیند غنی سازی بالای سه و 67 صدم درصدی اورانیوم را آغاز کرد. 

 

کلیدواژه