سرطان 25, 1398 17:58 Asia/Kabul
  • رایزنی رئیس شورای عالی قضایی عراق با رئیس مجلس ایران

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در دیدار رئیس شورای عالی قضایی عراق گفت: نباید اختلافات میان کشورهای اسلامی موجب سازش با رژیم صهیونیستی شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران امروز سه شنبه در دیدار «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق در تهران، عادی سازی روابط کشورهای اسلامی و عربی با اسرائیل را خطرناک دانست و گفت: نقش عراق در این زمینه بسیار اهمیت دارد.

لاریجانی به روابط ایران و عراق هم اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها از گذشته به دنبال جدایی بین ملت ایران و عراق بودند اما برگزاری مراسم های همچون اربعین نشان داده است که روابط دو کشور همواره ریشه دار و عمیق است.

فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضایی عراق  هم در این دیدار گفت: عراقی‌ها هرگز فراموش نخواهند کرد که ایرانیان در مبارزه با داعش در عراق چگونه از خودگذشتگی نشان دادند و امروز به هیچ عنوان عراق، ایران را تنها نخواهد گذاشت.

زیدان با اشاره به جنایات سعودی‌ها در یمن هم گفت: اگر فقط پنج درصد از این جنایات در هر جای دیگری از دنیا رخ می‌داد، جهان در برابر آن شدیدترین مواضع را اتخاذ می‌کرد اما امروز بسیاری از کشورها در قبال آن سکوت کرده اند.

کلیدواژه