سرطان 26, 1398 08:06 Asia/Kabul
  •  نمایندگی ایران در سازمان ملل: برنامه موشکی ایران قابل مذاکره نیست

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در واکنش به ادعای برخی خبرگزاری ها مبنی بر آمادگی ایران برای مذاکره درباره برنامه موشکی خود تاکید کرد: برنامه موشکی و دفاعی ایران قابل مذاکره نیست.

آسوشیتدپرس در یک شیطنت آشکار با تحریف مصاحبه «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران با شبکه تلویزیونی "ان بی سی" NBC، از آمادگی ایران برای مذاکره درباره قدرت دفاعی خود خبر داد.
این ادعای نادرست از اظهارات وزیر امورخارجه ایران موجب شد تا «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری و «مایک پمپئو» وزیر امورخارجه آمریکا با ذوق زدگی، این موضوع را یک دستاورد برای خود قلمداد کنند.
نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد شامگاه سه شنبه با رد ادعای آسوشیتدپرس اعلام کرد: وزیر امورخارجه ایران گفته بود "اگر آمریکا می خواهد درباره موشک صحبت کند ابتدا باید فروش سلاح به منطقه را متوقف کند" اما این خبرگزاری این جملات را تمایل ایران برای مذاکره درباره برنامه موشک دفاعی خود معنا کرده است.
نمایندگی ایران در سازمان ملل خطاب به خبرنگاران آسوشیتدپرس تاکید کرد: تحریف اظهارات وزیر امور خارجه ایران اقبال عمومی را از رسانه کاهش می دهد.
«سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران نیز در این باره گفت: وزیرامورخارجه ایران با پاسخی هوشمندانه و دقیق به مجری "ان بی سی"، موضوع فروش تسلیحات آمریکا به کشورهای منطقه را به چالش کشید.

کلیدواژه