موسوی اعلام کرد؛ کمک ایران به یک نفتکش خارجی در خلیج فارس
(last modified 1398-04-26T03:48:28+00:00 )
سرطان 26, 1398 08:18 Asia/Kabul
  • موسوی اعلام کرد؛ کمک ایران به یک نفتکش خارجی در خلیج فارس

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران سه شنبه شب از کمک ایران به یک نفتکش خارجی در خلیج فارس خبر داد.

به گزارش رادیو دری "سید عباس موسوی" در واکنش به اخبار ضد ونقیض درباره توقف یک کشتی اماراتی در آب های ایران در خلیج فارس گفت: یک نفتکش خارجی به علت نقص فنی در خلیج فارس دچار مشکل شد که براساس مقررات بین المللی، نیروهای ایرانی پس از دریافت درخواست کمک به سوی این نفتکش رفتند و توسط یدک کش آن را به سمت آب‌های ایران منتقل کردند تا تعمیرات لازم روی این نفتکش انجام شود.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد، جزئیات بیشتر درباره این موضوع متعاقباً اعلام می‌شود.

پنجشنبه 13 ژوئن نیز در پی وقوع حریق در دو نفتکش در دریای عمان واحد جست‌وجو و نجات دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ایران بلافاصله وارد عمل شد و با نجات پرسنل و خدمه این دو کشتی آنها را جهت ارائه خدمات مناسب و درمانی به بندر "جاسک" (جنوب ایران) منتقل کرد.

برخی از خبرگزاری‌های غربی و عربی وابسته به آمریکا و متحدانش امروز (سه شنبه) در ادامه جوسازی هایشان علیه ایران، از ناپدید شدن یک نفتکش اماراتی در خلیج فارس خبر دادند.

این خبرگزاری ها مدعی شده بودند یک نفتکش اماراتی که با پرچم پاناما حرکت می کرد و در حال عبور از تنگه هرمز بود، در آب های ایران مفقود شده است.

آمریکا، امارات، عربستان و  رژیم صهیونیستی مدت‌هاست تلاش می کنند با طرح ادعاهای دروغین علیه ایران، جبهه ای ضد ایرانی در سطح جهان تشکلیل دهند.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای اصلی جبهه مقاومت،  نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور آمریکایی - صهیونیستی - سعودی در منطقه دارد.

کلیدواژه