سرطان 28, 1398 12:55 Asia/Kabul
  • ظریف: منطقه و جهان مرهون خدمات سردار سلیمانی است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، نقش سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران را در تامین امنیت منطقه ستود و گفت: منطقه و جهان به ایشان بدهکار است.

به گزارش ایرنا؛ محمد جواد ظریف روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران و سردبیران رسانه های آمریکایی تصریح کرد: سردار سلیمانی نقش بزرگی در مبارزه با تروریسم داشته است.

این اظهارات ظریف نشان از اتحاد ناگسستی میان ارکان جمهوری اسلامی ایران دارد.

پیش از این، فرمانده سپاه قدس ایران هم درباره ظریف گفته بود: محمد جواد ظریف همواره مورد تائید و حمایت مقامات عالی نظام بوده و هست.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرده بود: ظریف برای تامین منافع ملی کشور پیوسته اقدامات ارزشمندی را در سطوح گوناگون انجام داده و در مبارزه با دشمنان انقلاب اسلامی و ملت ایران نیز همراهی لازم را داشته اند.

دفاع وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از فرمانده سپاه قدس در شرایطی انجام می شود که دولت آمریکا (8 آوریل)در ادامه اقدامات ضد ایرانی و سیاست فشار بر نیروهایی که از طریق مبارزه با گروه‌های تروریستی، واشنگتن را در پیشبرد اهدافش در منطقه ناکام گذاشته‌اند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به فهرست سازمان‌های اصطلاحاً "تروریستی" اضافه کرد. 

اقدام دولت آمریکا در حالی است که این کشور با مداخله نظامی مستقیم و اِشغال برخی کشورهای منطقه غرب آسیا، موجب پیدایش و فعالیت گروه‎های تروریستی از جمله القاعده و سپس داعش شد.

کلیدواژه