سرطان 28, 1398 12:57 Asia/Kabul
  • دیدار ظریف با گوترش در نیویورک

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در نیویورک حضور دارد، عصر پنجشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از نیویورک، ایجاد محدودیت آمریکا برای کارکنان نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد، تنش در منطقه، توقیف کشتی حامل نفت ایران توسط بریتانیا، کاهش تعهدات برجامی ایران، مسائل منطقه ای از جمله آخرین تحولات در سوریه، یمن و افغانستان از محورهای گفتگو ظریف و گوترش در این دیدار بود.

وزیر امور خارجه ایران در حالی روز شنبه برای شرکت در نشست سالانه مقامات عالی‌رتبه شورای اقتصادی و اجتماعی ملل متحد عازم نیویورک شد که وزارت امور خارجه آمریکا، مغایر با عرف دیپلماتیک دیدارها و تردد هیات ایرنی را در نیویورک محدود کرده اقدامی که با واکنش و انتقاد سازمان ملل هم روبرو شده است.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در این رابطه گفت: ویزای «محمدجواد ظریف» و هیأت همراه او اجازه سفر میان مقر سازمان ملل متحد و اماکن دیپلماتیک ایران تنها در چند ساختمان و  محل اقامت سفیر ایران در نزدیکی مقر سازمان ملل را دارد.

در همین حال، «سید عباس عراقچی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا درباره محدودیت وزیر خارجه ایران در سفر به نیویورک گفت: آمریکایی‌ها نگران تاثیرگذاری سفرهای کاری وزیر امور خارجه ایران بر افکار عمومی آمریکا و جهان هستند.

کلیدواژه