سرطان 28, 1398 14:08 Asia/Kabul
  • تاکید خطیب نماز جمعه تهران بر آزادی شیخ «ابراهیم زکزاکی»

خطیب نماز جمعه تهران با ابراز نگرانی از وخامت حال شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه در زندان، بر لزوم آزادی وی تاکید کرد.

«شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه از سال 2015 که ارتش نیجریه به خانه‌اش در شهر «زاریا» Zaria حمله کرد، زندانی است.

زکزاکی و همسرش در این حمله زخمی و دو نفر از فرزندان و صدها نفر از پیروانش نیز شهید شدند.

شیخ زکزاکی اکنون بدون امکان دسترسی به پزشک و درمان‌های پزشکی و بدون راه ارتباطی به همراه همسر بیمارش، همچنان در حبس است.

آیت الله «محمد امامی‌ کاشانی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: دولت و نظامیان نیجریه با حمایت‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود چنین جنایاتی را انجام می دهند.

آیت الله امامی‌ کاشانی همچنین با اشاره به اقدامات رئیس جمهوری آمریکا از جمله خروج از برجام اظهار کرد: آمریکا در دوران تصدی ترامپ، به اوج حقارت خود در جهان رسیده است.

خطیب نماز جمعه تهران، کاهش تعهدات برجامی ایران را پاسخی به بدعهدی اروپایی ها دانست و گفت: اروپایی ها باید به تعهدات خود عمل کنند، در غیر این صورت ایران به کاهش تعهدات خود ادامه خواهد داد.

آیت الله امامی‌ کاشانی به اقدام نیروی دریایی انگلیس در توقیف نفتکش ایرانی نیز اشاره کرد و افزود: این اقدام انگلیس، غیر قانونی و خلاف قوانین بین المللی است.

کلیدواژه