سرطان 30, 1398 16:58 Asia/Kabul
  • تمایل پاکستان و افغانستان برای بازگشایی بانک مشترک با ایران

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه ایران، از ابراز تمایل طرفهای پاکستانی و افغانستانی برای بازگشایی بانک مشترک با ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، غلامرضا انصاری، معاون اقتصادی وزیر امور خارجه ایران امروز یکشنبه در حاشیه نشست ستاد هماهنگی روابط خارجی گفت: باتوجه به سیاست های دولت ایران برای گسترش روابط اقتصادی با همسایگان، در این نشست مسائل مربوط به نقل و انتقالات بانکی و مشکلات گمرکی بررسی شد. 

در نشست ستاد هماهنگی روابط خارجی، نمایندگان وزارت امور خارجه و وزارت کشور ایران، استانداران شرق ایران و سفرای تهران در پاکستان و افغانستان حضور داشتند.

به گفته معاون اقتصادی وزیر امور خارجه ایران، در حال حاضر بیش از ۵ تا ۶ میلیارد دلار صادرات ایران به  کشورهای هم مرز شرقی است که بخشی از آن هم ثبت نشده است.

مهدی هنردوست، سفیر ایران در پاکستان هم در حاشیه جلسه ستاد هماهنگی روابط خارجی، از رشد ۲۰ درصدی مبادلات تجاری تهران و اسلام‌آباد خبر داد و گفت: دو کشور رسیدن به تجارت ۵ میلیارد دلاری را هدف گذاری کرده اند.

سفیر ایران در اسلام آباد درخصوص آخرین وضعیت سربازان ربوده شده ایران درمیرجاوه نیز گفت: درپی تلاش‌های دو جانبه که تاکنون انجام شده ۹ نفر از این سربازان آزاد شده و به ایران بازگشته ‌اند. 

اکتبر 2018، دوازده مرزبان ایرانی که در نقطه صفر مرزی در منطقه میرجاوه، جنوب شرق ایران مستقر بودند، توسط گروهک‌های تروریستی و ضد انقلاب ربوده و به داخل خاک پاکستان منتقل شدند.

کلیدواژه