تشریح جزئیات بازگشت نفتکش ایرانی از جده عربستان
(last modified Sun, 21 Jul 2019 13:22:18 GMT )
سرطان 30, 1398 17:52 Asia/Kabul
  • تشریح جزئیات بازگشت نفتکش ایرانی از جده عربستان

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به بازگشت نفتکش ایرانی از بندر جده عربستان گفت: عربستان نفتکش ایرانی "هپینس 1" Happiness 1 را که 30 آوریل/10ثور به دلیل نقص فنی در بندر جده پهلو گرفته بود، روز شنبه آزاد کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: نفتکش "هپینس 1" با رایزنی های مختلف و پیگیری های مستمر و پس از رفع نقص بوجود آمده، بندر جده را به سوی بنادرایران ترک کرد.

موسوی درباره انتقال مصدوم ایرانی کشتی تجاری "ساویز" از بیمارستان جیزان عربستان به عُمان و سپس به ایران نیز اظهار کرد: در سوم ژوئن 2019 (13جوزا 1398) یکی از سرنشینان کشتی تجاری ساویز در مسیر خود در دریای سرخ که به دلیل سانحه ای داخل کشتی مصدوم شده و برای مداوا به بیمارستان جیزان عربستان منتقل شده بود، روز شنبه از بیمارستان جیزان عربستان به عمان منتقل و سپس به ایران بازگشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین با اشاره به قطع روابط دیپلماتیک ایران و عربستان تصریح کرد: این دو موضوع از کانال های مختلف دیپلماتیک پیگیری شد که ایران از کشورهای سوئیس و عمان برای ارائه خدمات و تسهیلات لازم درخصوص این موضوعات قدردانی می کند.

کلیدواژه