اسد 02, 1398 12:35 Asia/Kabul
  • سیاست ایران توانمندسازی پناهندگان و بازگشت عزتمندانه آنهاست

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور ایران گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران توانمندسازی پناهندگان و بازگشت عزتمندانه آنها به کشورشان است.

به گزارش رادیو دری، «مهدی محمودی» مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور ایران در دیدار «پاسکال آرتاد» مدیر منطقه ای ریلایف اینترنشنال (رفاه بین‌الملل) در تهران افزود: با کاهش جمعیت پناهندگان، جمهوری اسلامی ایران خدمات بیشتری در حوزه های معیشت ، حرفه آموزی و بهداشت به جمعیت کوچک شده پناهندگان ارائه خواهد کرد.
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور ایران گفت: بازسازی و ساخت مدارس و فراهم کردن شرایط تحصیلی از اولویت هایی است که سازمان های بین المللی فعال در حوزه مهاجران می توانند به صورت جدی در کنار ایران اقدامات موثری را انجام دهند.
محمودی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و امنیتی حاکم بر افغانستان، بیشترین جمعیت پناهندگان و مهاجران در ایران را افغانستانی ها تشکیل می‌دهند.
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور ایران پیشنهاد کرد سازمان ریلیف اینترنشنال در ایجاد فضای آموزش مناسب و ساخت مدارس فعالیت گسترده تری کند.
مدیر منطقه ای ریلیف اینترنشنال هم با اشاره به خدمات ارزنده ای که ایران در ۴۰ سال گذشته در حوزه مهاجران و پناهندگان داشته است، گفت: سازمان ریلیف اینترنشنال به صورت رسمی و در کنار دولت ایران به کار خود ادامه خواهد داد.
سازمان ریلیف اینترنشنال، کار خود را در ایران با پاسخ به زلزله منجیل-رودبار در سال 1990 شروع کرد و از آن زمان تاکنون از جوامع ایرانی آسیب پذیر و پناهندگان افغانستانی در ایران حمایت می‌کند.

 

کلیدواژه