موسوی: ایران منتظر اقدامات عملی اروپایی ها در حفظ برجام است
(last modified 1398-05-07T09:28:38+00:00 )
اسد 07, 1398 13:58 Asia/Kabul
  •  موسوی: ایران منتظر اقدامات عملی اروپایی ها در حفظ برجام است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت:جمهوری اسلامی منتظر اقدامات عملی اروپایی ها در حفظ برجام است.

«سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی، با بیان اینکه ایران نمی‌تواند روی تعهدات شفاهی و بیانیه‌های سیاسی اروپا حساب کند،افزود: تلاش‌های دیپلماتیک برای حفظ برجام ادامه دارد اما اگر اروپایی ها تعهدات خود در این توافق را اجرایی نکنند، ایران گام سوم را محکم تر بر می دارد.
موسوی در ادامه اقدام قوه قضائیه  برزیل در سوخت رسانی به دو کشتی ایرانی را اقدامی مسئولانه دانست و تصریح کرد: کشور‌های دیگر هم باید یاد بگیرند و در برابر قلدریهای  غیر قانونی آمریکا بایستند.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین با اشاره به تغییر رویکرد امارات در حمله به یمن گفت: کاهش نظامیان اماراتی در یمن گامی مثبت است و می تواند به ثبات و امنیت منطقه و کاهش تنش‌های منطقه ای از جمله در یمن منجر شود.

موسوی درباره اظهارات مقامات سعودی برای گفت‌وگو با ایران نیز گفت: ایران بارها حل مسائل بین کشورهای اسلامی بدون پیش‌شرط را خواستار شده است و از هر اقدامی که موجب نزدیکی کشورهای اسلامی شود، استقبال می کند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد: مصالح کشورهای اسلامی ایجاب می‌کند که اختلافات خود را کنار بگذارند زیرا این اقدام موجب می‌شود که رژیم های نامشروع از این وضعیت سواستفاده نکنند.

موسوی درباره وضعیت شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه نیز گفت: شیخ زکزاکی شخصیت برجسته علمی و مذهبی و دارای جایگاه خاص در بین مسلمانان است و ایران تمام تلاش خود را برای آزادی وی به کار گرفته است.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه ایران درباره درخواست «مایک پمپئو» وزیر امورخارجه آمریکا مبنی بر سفر به ایران و گفت‌وگو با رسانه‌های ایرانی نیز گفت: این درخواست، اقدامی تهاجمی به گفت‌وگوهای وزیر امور خارجه ایران با رسانه‌های آمریکایی است و در راستای جنگ روانی انجام می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین از سفر مقامات چینی و هندی به تهران طی هفته جاری خبر داد.

 

کلیدواژه