اسد 08, 1398 08:30 Asia/Kabul
  •  ایران حمله عربستان به صعده یمن را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با محکوم کردن حمله جنایتکارانه ائتلاف سعودی به بازاری در استان صعده یمن، با مردم این کشور بویژه خانواده قربانیان این حمله، ابراز همدردی کرد.

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی روز دوشنبه به یک بازار در منطقه "قطابر" در استان صعده شمال یمن حمله کردند که بر اثر آن دستکم 14 نفر کشته و 23 نفر نیز زخمی شدند؛ در میان زخمی ها، 11 کودک وجود دارد.

«سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز سه شنبه با اعلام انزجار از اینگونه اقدامات وحشیانه و غیرانسانی گفت: نیروهای نظامی مهاجم به یمن با گذشت بیش از چهارسال از آغاز جنگ ویران گر، دست آوردی جز نابودی یمن نداشته اند و می خواهند شکست های سیاسی و میدانی را با کشتار زنان، کودکان و غیرنظامیان جبران کنند.

موسوی همچنین با انتقاد از سکوت جامعه بین المللی در قبال جنایات جنگی متجاوزین در یمن، افزود: آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی با فروش سلاح به متجاوزین در این گونه جنایات شریک بوده و باید پاسخگوی اقدامات خود باشند.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است؛ جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

 

کلیدواژه