اسد 12, 1398 09:31 Asia/Kabul
  • ظریف: گام سوم کاهش تعهدات در چارچوب برجام اجرا می شود

وزیر امورخارجه ایران گفت:گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران در شرایط فعلی اجرا خواهد شد.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری مجلس،«محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران با بیان اینکه حق جمهوری اسلامی ایران است که درباره اجرا یا اجرا نکردن تعهدات برجام تصمیم بگیرد،افزود: همه کشورهای عضو کمیسیون مشترک برجام به این اجماع رسیده اند که آمریکا باعث همه تشنج ها شده است.
ظریف تصریح کرد: خواسته های ایران پس از امضای توافق هسته‌ای از ابتدا مشخص و روشن بوده و انتظاری فرا تر از برجام نداشته است و اگر این توافق بین المللی توسط دیگران به شکل کامل اجرا نشود، ایران هم به همان شکل ناقص آنرا اجرا خواهد کرد.
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به خواست برخی کشورهای عضو1+4 برای لغو اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران افزود:این در اختیارات جمهوری اسلامی است که در این باره تصمیم بگیرد و اگر تعهدات طرف های خارجی برجام اجرا نشود،حتماً این گام در امتداد اقدامات قبلی برداشته خواهد شد.
جمهوری اسلامی ایران، یک سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای و پس از اثبات ناکارآمدی راهکارهای پیشنهادی اروپا برای جبران تبعات اقتصادی خروج آمریکا از برجام، بخشی از تعهدات برجامی خود را بر اساس بندهای 26 و 36 این توافق معلق کرد.

کلیدواژه