اسد 13, 1398 13:15 Asia/Kabul
  • ربیعی: تحریم ظریف، تهاجم به بنیادهای دولت - ملت ایران است

سخنگوی دولت ایران گفت: تهاجم بی‌سابقه و تحریم ناشیانه وزیر امور خارجه ایران توسط آمریکا، تهاجم به بنیادهای دولت- ملت ایران است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه اعتیاد دولت این کشور به تحریم، بامداد پنج‌شنبه(اول اوت) نام وزیر امورخارجه ایران را در فهرست افراد تحریم‌شده خود قرار داد.
«علی ربیعی» سخنگوی دولت ایران روز یکشنبه در نشست خبری با بیان اینکه تحریم «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران، تهاجم به یک شخص نیست، افزود: این اقدام آمریکا علاوه بر اینکه خلاف همه روندهای دیپلماتیک است، اتفاق بی‌سابقه ای هم در تاریخ دیپلماسی جهان محسوب می شود.
ربیعی با اشاره به حمایت های مقام های لشکری و کشوری ایران از ظریف تصریح کرد: این اقدام آمریکا وحدت ایرانیان را تشدید کرده و واکنش منفی جامعه جهانی را هم در پی داشته است.
سخنگوی دولت ایران همچنین با بیان اینکه جمهوری اسلامی هرگز منزوی نمی شود،افزود: بسیاری از کشورها از اعمال تحریم های آمریکا ضد ایران تبعیت نکرده اند که این موضوع انزوای جهانی آمریکا را نشان می دهد.
ربیعی با بیان اینکه کاخ سفید، خانه پوشالی است،گفت:ایران اسیر مسائل انتخاباتی آمریکایی‌ها نخواهد شد.
سخنگوی دولت ایران همچنین با استقبال از گسترش همکاری ایران با همسایگان گفت: جمهوری اسلامی ایران، عربستان و امارات را از آمریکا جدا می داند.

 

کلیدواژه