مقابله با تهدید حضور صهیونیست‌ها در خلیج‌فارس، حق ایران است
(last modified 1398-05-18T09:26:46+00:00 )
اسد 18, 1398 13:56 Asia/Kabul
  • مقابله با تهدید حضور صهیونیست‌ها در خلیج‌فارس، حق ایران است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، احتمال حضور رژیم صهیونیستی در ائتلاف خودخوانده نظامی در خلیج فارس را تهدیدی آشکار علیه امنیت ملی ایران دانست و گفت: مقابله با تهدید حضور صهیونیست‌ها در خلیج فارس، حق ایران است.

«سیدعباس موسوی» روز جمعه در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر اعلام آمادگی رژیم صهیونیستی برای حضور در ائتلاف نظامی آمریکا به منظور به اصطلاح تامین امنیت کشتیرانی در خلیج فارس افزود: مسئولیت کلیه عواقب این اقدام خطرناک برعهده رژیم آمریکا و رژیم نامشروع صهیونیستی خواهد بود.

موسوی با بیان اینکه تشکیل ائتلاف نظامی آمریکا در خلیج فارس، تنش آفرین و فریبکارانه است، تصریح کرد: ایران مخالفت خود را با شکل گیری اینگونه ائتلاف ها اعلام می کند و برگزارکنندگان، شکل دهندگان و اعضای آن را بعنوان عاملین موثر در ایجاد تنش و بحران احتمالی آتی ناشی از آن در منطقه تلقی خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران خاطرنشان کرد: ایران بعنوان یکی از کشورهای منطقه خلیج فارس با توجه به داشتن 1500 مایل ساحل در این منطقه و براساس مسئولیت تاریخی، خلیج فارس را ادامه قلمرو سرزمینی خود دانسته و خود را متعهد به تامین امنیت آن و امنیت تردد کشتی ها در این منطقه می داند.

موسوی تاکید کرد: حضور نیروهای فرامنطقه ای در خلیج فارس تحت هر نام و عنوانی که باشد، نه تنها کمکی به تقویت امنیت در این منطقه نمی کند، بلکه زمینه تنش و بحران را در منطقه حساس خلیج فارس بیش از پیش فراهم می کند.

کلیدواژه