برگزاری مراسم برائت از مشرکین در صحرای عرفات
(last modified 1398-05-19T08:12:38+00:00 )
اسد 19, 1398 12:42 Asia/Kabul
  • برگزاری مراسم برائت از مشرکین در صحرای عرفات

مراسم برائت از مشرکین با قرائت پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به حجاج بیت الله الحرام در صحرای عرفات برگزار شد.

به گزارش رادیو دری، در مراسم برائت از مشرکین که روز شنبه با قرائت پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به حجاج بیت الله الحرام آغاز شد، حجاج ایرانی و برخی حجاج سایر کشورها، شعارهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" سر دادند.
شرکت کنندگان در مراسم برائت از مشرکین همچنین در قطعنامه  پنج ماده ای، با محکوم کردن هرگونه تلاش کشورها برای عادی سازی مناسبات با رژیم صهیونیستی، از سیاستهای آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر ایجاد تفرقه میان مسلمانان اعلام انزجار و بر اهمیت وحدت جهان اسلام تاکید کردند.
حجاج ایرانی و برخی حجاج سایر کشورها همچنین در این قطعنامه، آزادی قدس شریف از اشغل رژیم صهیونیستی را آرمان و اولویت بی بدیل امت اسلامی دانستند و با یادآوری رسالت و نقش سازمانهای بین المللی بویژه سازمان ملل متحد، لزوم پایبندی به حق، عدالت و دفاع از حقوق ملت‌های مظلوم در برابر زیاده خواهی کشورهای مستکبر و نظام سلطه را خواستار شدند.
دعای عرفه، بخش دیگری از مراسم امروز(شنبه) است که در عرفات برگزار خواهد شد.
بیش از دو میلیون مسلمان از جمعه شب (دیشب) راهی عرفات شدند و قرار است بعد از یک وقوف حدوداً 24 ساعته عصر امروز(شنبه) این منطقه را به مقصد مشعر الحرام، منطقه ای مابین عرفات و منا ترک کنند.

کلیدواژه