دیپلمات ایرانی اجماع جهانی ضد تحریم ظریف را خواستار شد
(last modified 1398-05-19T11:14:07+00:00 )
اسد 19, 1398 15:44 Asia/Kabul
  •  دیپلمات ایرانی اجماع جهانی ضد تحریم ظریف را خواستار شد

نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین المللی مستقر در وین، با هشدار درباره اقدام غیرقانونی آمریکا در تحریم وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اقدام جامعه جهانی در مقابله با این رویه را خواستار شد.

وزارت خزانه داری آمریکا که به اتاق جنگ اقتصادی کاخ سفید ضد مردم ایران تبدیل شده است، اول اوت، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه  ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.
به گزارش روز شنبه ایرنا،«کاظم غریب‌آبادی» نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین المللی مستقر در وین، با ارسال نامه‌ای به مدیران کل سازمان‌های بین المللی و همچنین سفیران مستقر در وین، با بیان اینکه علت اصلی تحریم وزیر امورخارجه ایران توسط آمریکا، حمایت صادقانه ظریف از دیپلماسی، صلح و چندجانبه‌گرایی است، افزود: این اقدام، نمونه بارز دیگری از اقدامات غیرقانونی بی‌شمار آمریکا در راستای سیاست فشار ضد ایران است.
غریب‌آبادی با تاکید بر اینکه تحریم وزیر امورخارجه یک دولت عضو سازمان ملل متحد، نقض فاحش اصول و هنجارهای اساسی حقوق بین الملل از جمله منشور ملل متحد است، افزود: این تصمیم خودسرانه آمریکا، بار دیگر دوگانگی سابقه‌دار مقامات این کشور در ارائه اظهارات متناقض را افشا کرد.
دیپلمات ایرانی، اقدام آمریکا را تضعیف‌کننده حرفه دیپلماسی و به خطر انداختن تعاملات دیپلماتیک برای ارتباط دولت‌ها با یکدیگر دانست و افزود: سازمان ملل، نهادهای فرعی و دولت‌های عضو آن بایستی در دفاع از اصول اساسی حقوق بین‌الملل و نفی تعصبات جهانی در کنار یکدیگر بایستند.

 

کلیدواژه