جهانگیری: آمریکا به دنبال ایجاد ناامنی در خلیج فارس و تنگه هرمز است
(last modified 1398-05-21T11:59:51+00:00 )
اسد 21, 1398 16:29 Asia/Kabul
  • جهانگیری: آمریکا به دنبال ایجاد ناامنی در خلیج فارس و تنگه هرمز است

معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران طی قرن‌ها همواره حافظ امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز بوده است گفت: آمریکایی‌ها درصدد ایجاد ناامنی در این منطقه هستند تا به این بهانه ائتلاف دریایی تشکیل دهند.

«اسحاق جهانگیری» روز دوشنبه در حاشیه نخستین مجمع اقتصادی خزر در منطقه گردشگری آوازه ترکمنستان، در دیدار «دمیتری مِدوِدِف» نخست وزیر روسیه، اقدامات آمریکا در خلیج فارس و دریای عمان را مخل ثبات و امنیت منطقه دانست و افزود: کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل نظیر روسیه باید در خصوص اینگونه اقدامات به آمریکا هشدار دهند.

جهانگیری با اشاره به خروج آمریکا از برجام تصریح کرد: همه طرف‌های برجام باید به تعهدات خود پاییند باشند.

معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران همچنین با تاکید بر لزوم گسترش مناسبات و ارتقاء سطح همکاری بین تهران - مسکو اظهار کرد: ایران آمادگی دارد همکاری‌ خود با روسیه را در همه زمینه ها نظیر انرژی گسترش دهد.

«دیمیتری مدودف» نخست وزیر روسیه نیز در این دیدار با بیان اینکه آمریکا سیاست های خصمانه ای را علیه ایران و روسیه وضع کرده است گفت: موضع‌گیری ایران در قبال خروج آمریکا از برجام، منطقی و مقتدرانه است.

مدودف همچنین با تاکید بر لزوم سرعت بخشیدن به روند همکاری اقتصادی بین ایران و روسیه اظهار کرد: تهران و مسکو باید با تنوع بخشیدن به ارزهای خارجی در روابط بانکی، میزان وابستگی خود به کشورهای دیگر را در مناسبات تجاری خود کاهش دهند.

 

کلیدواژه