روحانی: تامین امنیت خلیج فارس نیازی به نیروی خارجی ندارد
(last modified 1398-05-23T08:13:46+00:00 )
اسد 23, 1398 12:43 Asia/Kabul
  • روحانی: تامین امنیت خلیج فارس نیازی به نیروی خارجی ندارد

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه برای امنیت و ثبات در خلیج فارس نیازی به نیروهای خارجی نیست گفت: کشورهای منطقه با وحدت، انسجام و گفت وگو می‌توانند امنیت خود را حفظ کنند.

«حسن روحانی» روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت، با بیان اینکه تمام شعارهایی که در خصوص ائتلاف جدید در منطقه خلیج فارس و دریای عمان داده می‌شود، ظاهری و غیرعملی است، اظهار کرد: هدف اقدامات قدرت‌های بزرگ بویژه آمریکا در این منطقه، چیزی جز ایجاد تفرقه و خالی کردن خزانه کشورهای اسلامی و منطقه نیست.

روحانی، طرح ادعاهایی که رژیم صهیونیستی می‌خواهد در امنیت منطقه حضور داشته باشد، پوچ عنوان کرد و افزود:‌ صهیونیست ها اگر می‌توانند امنیت خود را حفظ کنند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه صهیونیست ها هر جا که حضور داشتند، ناامنی، کشتار و ترور ایجاد کردند گفت: عامل اصلی تروریسم، جنگ و کشتار در این منطقه، صهیونیست‌ها و رژیم غاصب اسرائیل است.

روحانی با تأکید بر اینکه تهران همواره آماده برقراری روابط برادرانه و دوستانه با همه کشورهای اسلامی بویژه همسایگان است، خطاب به کشورهای ساحلی خلیج فارس گفت: ایران در کنار کشورهای ساحلی آماده است امنیت منطقه را حفظ کند، همانطور که در طول تاریخ این کار را انجام داده است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنبن با اشاره به خروج آمریکا از برجام و بدعهدی اروپایی ها در قبال این توافق تاکید کرد: اگر اروپایی ها در پایان مهلت 60 روز ایران به آنان که برای بار دوم انجام می شود، تعهدات خود را اجرایی نکنند، ایران حتماً مرحله سوم را آغاز خواهد کرد.

کلیدواژه