برگزاری نشست مشترک سه جانبه‌ برای حل بحران یمن در تهران
(last modified 1398-05-26T12:42:36+00:00 )
اسد 26, 1398 17:12 Asia/Kabul
  • برگزاری نشست مشترک سه جانبه‌ برای حل بحران یمن در تهران

نشست مشترک سه جانبه‌ با حضور هیاتی از وزارت امور خارجه ایران، جنبش انصارالله یمن و سفیران و رئیسان نمایندگی‌های چهار کشور ذی‌ربط اتحادیه اروپا موسوم به E4 (انگلستان، فرانسه، آلمان و ایتالیا) جهت حل و فصل سیاسی بحران یمن در تهران برگزار شد.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری صدا و سیما، هیات‌های حاضر در نشست تهران، دیدگاه‌ دولت‌های متبوع خود را در خصوص تحولات یمن از جمله در موضوعات سیاسی، میدانی و وضعیت انسانی یمن به شکل مشروح بیان و از استمرار وضعیت بحرانی یمن که به کشته و مجروح شدن ده‌ها هزار یمنی و ویرانی زیرساخت‌های این کشور منتهی شده است، عمیقاً ابراز تاسف کردند.
در پایان نشست مشترک سه جانبه تهران، هیات‌های شرکت کننده بر لزوم توقف هرچه سریع‌تر جنگ و ارائه راهکار سیاسی برای حل بحران یمن تاکید کردند و تسریع در ارسال کمک‌های انسانی به این کشور را خواستار شدند. 
همچنین، هیات های شرکت کننده بر لزوم اجرای کامل توافقهای استکهلم و انجام تعهدهای کامل همه طرف‌های درگیر تاکید کردند و آن را مقدمه‌ای بر حل و فصل نهایی سیاسی بحران یمن دانستند.
هیاتی از جنبش انصارالله یمن به ریاست «محمد عبدالسلام» سخنگوی این جنبش برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران در تهران به سر می‌برد.

 

کلیدواژه